České festivaly se odkládají na příští rok a slibují: Line-up se pokusíme zachovat!
David Malý, 15. 05. 2020
Na rozhodnutí vlády čekali do poslední možné chvíle. Vzhledem k aktuální situaci byly všechny velké mezinárodní festivaly zakázány a organizátoři neměli jinou možnost, než letošní ročníky zrušit. Další ročník se tak uskuteční až v roce 2021, pro který zůstávají letošní vstupenky v platnosti. Organizátoři většíny festivalů měli již hotový line-up a nyní probíhají diskuze s managementy kapel o udržení stejných interpretů i na odložený ročník v roce 2021.
S velkou lítostí oznamujeme, že vzhledem k opatřením kvůli šíření onemocnění COVID-19 se v roce 2020 festival Mighty Sounds neuskuteční.
V posledních týdnech jsme s napětím sledovali vývoj situace a snažili se vymyslet funkční scénář, za kterého by akce letos mohla proběhnout. Důvodů, proč jsme nuceni ji letos neuskutečnit, je ale bohužel v tuto chvíli už celá řada, za všechny - omezení shromažďování většího množství lidí, omezení nebo zákaz cestování a rušení či přesouvání celých turné kapel, na kterých stál letošní program festivalu.
Od roku 2005 je to poprvé, kdy prožijeme léto bez Mighty, což je pro celý náš tým nepředstavitelná věc. Tato skutečnost nám, a věříme, že i mnohým z vás, trhá srdce. Situace je pro nás o to těžší, že uskutečnění festivalu je pro každý jeho další ročník existenční otázkou.
Vstupenky zůstávají v platnosti #KeepYourTicket
16. ročník festivalu z výše uvedených důvodů přesouváme na rok 2021. Všechny prodané vstupenky a vouchery do kempů a na parkoviště zůstávají pro rok 2021 v platnosti. Uděláme naprosté maximum pro to, aby byl návrat Mighty Sounds famózní oslavou hudebního a festivalového života! To nám můžete věřit.
Prosíme, ponechte si vstupenky. Festival je obrovský a složitý organismus, který neožívá jen na tři dny, ale funguje celoročně. Velmi často se tak děje na bázi přátelských vztahů a lásky k hudbě a v drtivé většině případů akce negeneruje žádný zisk, nebo zisk jen velmi malý a nutný k udržení chodu celé akce (od plánování v létě po skončení jednoho ročníku až do července roku dalšího).
Jednotlivé části organismu jsou na sebe úzce navázány a jsou na sobě závislé. Nejedná se jen o pořadatele, kapely a další umělce, ale i o techniku, barmany, stánkaře, partnery festivalu, brigádníky nebo security a plno dalších menších a větších dodavatelů, partnerů a služeb nejen z Tábora a z České republiky, ale i ze zahraničí.
A především jste zde vy – návštěvníci Mighty Sounds. Vy tvoříte srdce celého festivalu, bez kterého by celý organismus nemohl existovat. Vaše podpora je v tuto chvíli klíčová pro budoucnost festivalu, a to je důvod, proč vás prosíme, abyste si ponechali vstupenky, které jste si na 16. ročník koupili. Pomůžete nám tak překonat tuto kritickou chvíli, ve které jsme již vynaložili nemalé prostředky na zálohy kapelám, na propagaci, nájmy, daňové odvody a řadu dalšího právě z peněz získaných předprodejem.
Ten na 16. ročník pokračuje, vstupenky zůstávají nadále v prodeji. Jejich ponecháním a případnou další koupí nám v této nelehké době budete důležitou oporou – pokud můžete, řekněte svým známým, kamarádům a blízkým, ať nás podpoří a vstupenku na 16. ročník si koupí!
Společně se pak potkáme v červenci 2021 na nejlepším mejdanu léta a prožijeme tři dny a tři noci na maximum.
V případě dotazů na vstupenky prosíme pište na tickets@mightysounds.cz. Prosíme vás také o trpělivost, odpověď nám může vzhledem k okolnostem trvat déle, než je obvyklé. Děkujeme za pochopení.
O dalším vývoji vás budeme co nejdříve informovat. Do té doby přejeme co nejpevnější zdraví a optimismus! Zároveň vás prosíme, dodržujte nařízení a dělejte spolu s námi všechno pro to, aby byla pandemie brzy minulostí. Společně můžeme přečkat těžké časy a těšit se na to lepší, co nás čeká!
Long live Rock’n’roll!
Basinfirefest se přesouvá na rok 2021
Asi už tušíte, o čem následující slova budou. Naše vláda letošní léto z bezpečnostních důvodů pandemické nákazy nepovolí žádné festivaly.
I my tedy musíme přistoupit k přesunutí Basinfirefestu na příští rok. Ani netušíte, jak moc nás to mrzí. Obzvlášť v situaci, kdy jsme se po dvou letech, co se Basin nekonal, do jeho nové kapitoly vrhli s veškerou vervou.
Ale nezoufejme a soustřeďme se především na to, abychom tuto šílenou dobu ve zdraví přežili a abychom se na louce u Spáleného Poříčí za rok skutečně sešli. Bude proč!
Pokud tento ročník měl být „zahajovací", vězte, že v roce příštím se chystáme šlápnout do pedálů na plný plyn a ukázat vám již celistvou vizi festivalu.
Samozřejmě už probíhají jednání, aby letošní nabušený line-up kapel pro příští ročník zůstal stejný. Vedle toho ale očekávejte jeho další rozšíření. Nejen o nová hvězdná jména, ale i o čtvrtý festivalový den!
Nový termín Basinfirefestu je 24. - 27. 6. 2021 a Vaše zakoupené vstupenky na něj zůstávají v platnosti.
V pondělí 11. května očekávejte doplňující informace, jak to bude s případným vracením vstupenek, ale věříme, že jsme Vám dali dobré důvody si je ponechat, a zároveň doufáme, že nám jejich ponecháním vyjádříte svou podporu. Budeme ji potřebovat! Děkujeme.
BFF team
Brutal se přesouvá na 2021
S nelehkými slovy přicházíme i my. Po dlouhých týdnech čekání a vymýšlení alternativních variant a scénářů jsme dospěli k názoru, že za stávající situace je nemožné festival pro rok 2020 uskutečnit a jeho konání jsme nuceni o rok odložit. Nový termín Brutalu je 10. - 14. srpna 2021.
Jiné řešení z důvodů zdravotních, restriktivních či mezinárodního cestování jsme čertužel nenalezli, doufáme, že to pochopíte. Na příští rok již máme potvrzenou většinu zásadních kapel ze stávajícího line-upu. Očekávejte stejně kvalitní line-up, který se Vám ještě pokusíme okořenit.
V neposlední řadě chceme apelovat, abyste podpořili festival tím, že si vstupenky ponecháte, a pokud jste si je ještě nepořídili, budeme mít radost, pokud tak v nejbližší době učiníte. V pondělí 11. května nasadíme první vlnu lístků pro rok 2021. My budeme v mezičase pracovat na zvelebování areálu a na co nejlepších umělcích pro rok následující.
Opatrujte se!
BA team
MGCDF vol. 12 se přesouvá na 2021!
Vážení přátelé, historie letošního ročníku naší/vaší domácí metalové veselice se chýlí ke svému konci, aby plynule přešla v budoucno roku příštího.
Jak jste jistě sami zaregistrovali, minulý týden představila vláda plán postupného uvolňování nouzových opatření. Tento počítá s jistým oživením kulturního dění, konkrétně ve své poslední vlně, která odstartuje 8.6.2020 a povoluje akce o návštěvnosti maximálně 50 osob. A ačkoliv tato skutečnost může zavdávat jisté míře optimismu, pro náš festival naopak představuje příslovečnou závoru, jelikož nelze předpokládat, že by o pouhý týden později (ve kterém by byl na pořadu právě náš 12. ročník) byly povoleny akce s návštěvností alespoň 2000 osob, nota bene bez roušek a dodržování bezpečných rozestupů (což by v rámci festivalu bylo tak jako tak nemožné praktikovat).
Od začátku dubna nám navíc bylo jasné, že vzhledem k uzavření hranic nejen tady, ale i všude jinde ve světě, padá účast všech našich zahraničních kapel. Proto jsme přišli se záložní variantou (kdyby náhodou mohl letošní ročník přeci jen proběhnout) čistě domácího line-upu, ale i s tím je teď konec.
Vzhledem k těmto faktorům nám tedy nezbývá než jít onou variantou „černého" scénáře, a letošní ročník komplet přesunout na rok příští. O této skutečnosti jsme již domluveni s mnoha zainteresovanými subjekty, tedy například s kempem Brodský, s partnerským pivovarem Primátor, ale i celou řadou kapel, abychom letošní soupisku zachovali v co největší možné míře.
Vstupenky z letošního roku samozřejmě zůstávají i nadále v platnosti, je to ostatně ten samý fesťák, jen o rok posunutý.
Zároveň je nám samozřejmě jasné, že na řadu lidí mělo de facto zastavení života díky nouzovým opatřením neblahý dopad zvláště po ekonomické stránce, a tudíž můžete nárokovat vrácení vstupného. O tom, jak v takovém případě postupovat, vás budeme brzy informovat. Na druhou stranu ale budete mít náš veliký vděk, pokud se rozhodnete naši/vaši domácí metalovou veselici podpořit už jen tím, že si vstupenku ponecháte pro příští rok.
Závěrem bychom rádi dodali, že nyní máme něco přes rok na opětovné přípravy, takže ten letošní/příští ročník pořádně vypilujeme, aby bylo ještě víc na co se těšit. A za nějakých 14 měsíců vás konečně zase všechny velice rádi uvítáme u nás na Broďáku.
Děkujeme za pozornost a držte se!
Tým MGCDF
Colours of Ostrava se přesouvá na červenec 2021
Vážení přátelé,
dlouhou dobu jsme doufali a věřili..., ale realita je tady. Nerada vám oznamuji, že letošní 19. ročník Colours of Ostrava jsme nuceni z důvodu koronavirových opatření přesunout na 14.–17. července 2021.
Vím, že jste se stejně jako my velmi těšili na každoroční festivalové léto. Téměř celý rok jsme letošní program připravovali tak, abychom vám opět přinesli řadu očekávaných hudebních zážitků a také mnoho překvapení. Věřili jsme, že pro vás máme nejlepší program v naší historii. Kvůli pandemii nelze nyní festival bezpečné pořádat a nám nezbývá než se podřídit dané situaci. Nejsme v tom sami, nikde na celém světě se nyní žádný festival nemůže konat. Svět se na chvíli zavřel a izolovaní jsme i my. Půlstoletí nikdo takovou situaci nezažil.
Již jsme začali intenzivně pracovat na přesunu letošního programu na příští rok, včetně hlavních hvězd a většiny dalších účinkujících. Zatím máme od zástupců kapel velmi příznivé ohlasy, jsme v tom spolu, a tak věříme, že si budeme vycházet vstříc. Letošní program nemůže skončit pouze na plakátech, a proto jsme maximálně odhodlaní jej realizovat v roce 2021.
Mám na vás velkou prosbu, podpořte nás nyní. Potřebujeme zcela vaši solidaritu. Bohužel na pandemii se nelze pojistit a naše investice do festivalu a záloh kapelám jsou obrovské. Zakoupené vstupenky zůstávají v platnosti na přesunutý termín a nesmírně bych si vážila toho, kdybyste si je ponechali, a tím náš festival, jeho myšlenku a jeho konání s tak rozsáhlým a kvalitním čtyřdenním programem podpořili. Chápu však, že někteří z vás v této složité situaci budete potřebovat peníze a požádáte o jejich vrácení. Dejte nám nějaký čas, abychom domluvili veškerá praktická opatření, o kterých brzy přineseme přesné informace. Jsme připraveni odpovídat na vaše otázky osobně na e-mailu informace@colours.cz, neobracejte se, prosím, ohledně vstupenek na jednotlivé předprodejní sítě. V případě, že čelíte existenčním problémům, napište nám, budeme se snažit najít rychlé individuální řešení.
Festival je a další měsíce bude především ve vašich rukou. Pokud si vstupenku z tohoto ročníku necháte na příští léto, umožníte nám šířit jeho myšlenky, tak jak jste ho zažívali v posledních letech. Hudební akce jsou úzce spjaty s emocemi. Jsme v euforii, když se nám podaří krásný ročník, a zklamaní, když to mezi umělcem a publikem nerezonuje. Prosíme déšť, aby byl milosrdný, a umělce, aby do svých vystoupení dali vše. Ale tohle je nekompromisní. Jsme bezmocní, je těžké se smířit s tím, když se vám rok práce a jeho vyvrcholení doslova vypaří před očima.
Nezastírám, že přesun ročníku necelé tři měsíce před startem, kdy je většina věcí již připravena a domluvena, představuje obrovskou zatěžkávací zkoušku. Nejen pro nás, ale také pro umělce, naše dodavatele, spolupracovníky, brigádníky, stánkaře a mnoho dalších, kteří jsou na festival navázáni. Přesto jsme optimisté – s podporou vás, našich návštěvníků, partnerů a podporovatelů festival přece jen uskutečníme, pouze o rok později. Počkáme si a pak tam budeme spolu. Za to vám bude patřit obrovský dík.
Opatrujte sebe, své blízké, přátele, buďte zdraví a plní optimismu. Uvidíme se na nejkrásnějším ročníku Colours of Ostrava v Dolních Vítkovicích v červenci 2021.