Rock for People 2017 - Den Třetí
Třetí den festivalu Rock for People byl plný českých talentovaných kapel a interpretů. Stejně tak nabídl i hvězdy první velikosti, v čele s Evanescence nebo Foster the People. Toulání se po festivalovém areálu začalo hned v poledne spolu s Citylights na Jack Daniel’s Stage.
Pražská rock’n’rollová parta vyždímala ze svého krátkého setu, co se dalo a ačkoliv příznivců pod pódiem při parném letním poledni nebylo mnoho, atmosféra byla velmi příjemná. Živý hardcore s aktivní rockovou příměsí naladil pár desítek nejvytrvalejších návštěvníků na pozitivní rockovou vlnu, která exponenciálně rostla celý den až ke zlatému hřebu v 11 večer.
Odpoledne plné českých talentů
Dalším českým želízkem v ohni byla již kovaná
hardcorová skupina Skywalker, která
patří mezi špičku místní scény. Stále poměrně mladá kapela z Prahy dosáhla
výrazného úspěchu nejen v České republice, ale i u sousedních států a
představila se i v daleké Kanadě. Tyto úspěchy korespondovali i
s početnou diváckou kulisou, která si užívala aktivní pop-punk/hardcorovou
show. Skywalker skutečně ctí základní hardcorová "pravidla" a ctnosti, což se pochopitelně setkalo s pozitivní
reakcí. Podstatou hardcoru je sbližovat lidi společnými hudebními zážitky bez
ohledu na sociální a názorové rozdíly. Skywalker právem patří mezi to nejlepší,
co česká klubová scéna nabízí a sluší jim i větší pódium, kde teprve mohou
ukázat svůj potenciál v plném rozsahu.
Následující koncert Michala Malátného s Kolínským Big Bangem se nesetkal s mým zájmem a dal jsem přednost přípravě na další českou klubovou stálici, která si již vydobyla své místo na výsluní. Ostravská parta The Truth is Out There kombinuje řízný metalcore s tanečnímy beaty a samply a aktuální deskou Lighthouses se již pomalu odpoutávají od nálepky „Čeští Enter Shikari". Zmíněná deska nabízí skvělé instrumentální pasáže i výtečný výkon Hanziho u mikrofonu. Bohužel proti jejich výkonu hrála zásadní roli Motorola Stage v hangáru, která zkrátka nedokázala nabídnout ten správný zvuk pro posluchače. TTIOT předvedli opět senzační set pro spoustu návštěvníků a pevně věřím, že při jejich příští návštěvě se potkáme na velké venkovní stagi.
Hned na vedlejší RFP stagi se představili Eskimo Callboy z Německa. Pánové
holdují podobnému žánru jako kluci z Ostravy, nicméně už brázdí
mezinárodní pódia několik let, aktuálně s deskou Crystals. Jednalo se o
velmi živé a energické vystoupení v podání obou zpěváků Sebastiana
Bieslera a Kevina Ratajczaka. Hlasitý elektronický randál se střídal s divokou
metalovou vřavou a při stále ještě horkém odpoledni fanoušci zaplnili prakticky
celý prostor mezi pódiem a zvukařem. Horké letní dny připravily i nečekané
rekvizity pro koncert Eskimo Callboy, kdy lidé vyhazovali písek a hlínu do
vzduchu na popud obou frontmanů. Evidentně tato parta nepatří mezi úplně
nechtěné zboží a diváci tyto divochy poměrně znali. Bylo to evidentní při
hitovkách „MC Thunder", „Is Anyone Up" nebo populární křeččí
skladbě „Muffin Purper-Gurk". Eskimo
Callboy zvedli v podvečer tempo festivalu o stupeň výš a do kontrastu na
následujícím koncertě jsme opět výrazně zvolnili.
Druhou hlavní stage obsadila zpěvačka Lenny. Divoký metalcore vystřídal sladký pop světové úrovně velmi
mladé interpretky. Příjemný nakřáplý hlas Lenky Fillipové mladší roztančil
stovky lidí a troufám si tvrdit, že oslovil i milovníky metalu. Lenny má
rozhodně velmi dobře nakročeno do světa velké hudby nejen díky svému skvělému
hlasu, kvalitní angličtině a velmi dospěle znějící tvorbě. Držím palce a
doporučuji poslechnout si debutovou desku Hearts.
V totožný čas se na Motorola Stage představilo
Americko-Německé duo White Wine. V hangáru
vládla velice melancholická atmosféra plná improvizovaného indie-rocku a
příjemných houpavých tónů. Dvojice Joe
Haege a Fritz Brückner se vykašlali na komerční hudební byznys a dělají hudbu
srdcem, z čehož vychází velmi alternativní tvorba. Ani omezené zvukové
možnosti v hangáru příliš nezkazily výsledný dojem z koncertu a
poměrně dost návštěvníků strávilo s White Wine další pohodové chvilky. Sklenička
na víno tentokrát nebyla potřeba.
Podvečer s dospělým rockem
i popem
S příchodem sedmé hodiny
večerní se program festivalu dostal k opravdu zvučným jménům. Prvním z nich
byla Kanadská rocková parta Three Days
Grace. Tato čtveřice se na festival vrátila po dvou letech, kdy tu slavila
velký úspěch a pro zájem fanoušků byla možnost je vidět znovu. Skupina kolem
zpěváka Matta Walsta, který v roce 2013 nahradil původního vokalistu Adama Gontiera, bohužel nepřivezla novou desku a zopakovala si tak
koncert na podporu stále ještě aktuální placky Human. Novou desku začali pánové nahrávat krátce po koncertě na
Rock for People a snad se jí dočkáme brzy. V Hradci tedy opět zazněly
staré známé fláky jako „Break", „Animal I Have Become" nebo „Pain", ale i například „Painkiller" z aktuálního alba Human
jako. Three Days Grace je velmi charismatická parta, která dokáže zaujmout a
pobavit davy. Jejich koncert při západu Slunce měl i zajímavě romantický
nádech.
Následující koncert přeladil na punk-rockovou
vlnu s Lower Than Atlantis. Návštěvnost tohoto koncertu byla možná lehkým
zklamáním nejen pro mě ale snad i pro kapelu, jelikož spousta lidí za prořídlým
kotlem jen posedávala na trávě a užívala si posledních pár slunečních paprsků.
K tomu nám hrál lehce alternativní post-hardcore, který upřímně ani na
žádné velké moshování není. Skromná a
zábavná čtveřice nám poslala pozitivní kytarové vibrace k našemu poslednímu
festivalovému večeru a představila své nové album Safe in Sound. Čas s nimi utekl jako voda a byl čas na další
přesun, kde na nás čekala další mutace popového žánru.
Koncert Foster the People byl
pro mě velkým otazníkem, jelikož jsem neměl tušení, co od nich vlastně
očekávat. Přivítal nás nápis Sacred
Hearts Club jako pozvánka k poslechu jejich nového alba a vzápětí se už
početný hudební ansábl objevil na pódiu. V prvním okamžiku mě pobavil samotný
pohled na kapelu, kdy Mark Foster ve své kožené bundě vypadal jako
novodobý Elvis Presley a kytarista Sean
Cimino zase nápadně připomínal Bohuše z filmu Dědictví aneb Kurvahošigutntág.
Hudebně to pak byl takový tanečně popový mišmaš. Ať už to byly velice klidné
pasáže plné sametového hlasu Marka Fostera nebo naopak skočné taneční melodie,
nic nebylo až příliš agresivní či přehnané. Tedy, tady se musím poupravit.
Během celého koncertu se z reproduktorů sem tam ozýval skutečně agresivní
a hlasitý zvuk jako kdyby se zbláznily všechny baskytary světa a rozvibrovaly
všechny orgány v těle. Během koncertu jsem nedokázal určit, zda je to
záměrné nebo měl zvukař nějakou tvůrčí chvilku. Kromě toho jsem s Foster the
People zažil vskutku hudebně kladný podvečer ve velmi uvolněné atmosféře. Na
závěr samozřejmě nesměl chybět ani rádiově úspěšný singl „Pumped up Kids", který sklidil pochopitelně největší úspěch.
Přehlídka elektronické hudby
pokračovala i na KB Stage, kde se chystal koncert Německé party Kraftklub. Pětice kombinuje taneční
samply s hip hopem a indie prvky. Jejich hudbě dominuje velice výrazná
němčina, což může být i nepříjemné nebo přinejmenším těžké na navyknutí. I z tohoto
důvodu jsem jejich koncert vypustil, resp. lépe řečeno jsem jejich koncert
strávil finálním odpočinkem před zlatým hřebem večera. Přesto jsem byl v doslechu
a po několika skladbách už jsem si na jazyk začal pomalu zvykat a při pohledu
na rozjařené publikum se jistě jednalo o velmi živé představení. Kraftklub snad
někdy příště. Sousední pódium už se halilo do temných barev a brzy tam začínal
koncert Evanescence. Reportáž si přečtěte v samostatném článku.
Po ukázce výjimečných hlasových kvalit jsme se na úplně poslední koncert celého letošního festivalu vrátili opět k tvrdým tanečním beatům. The Bloody Beetroots je Italské taneční uskupení a na uzavírku Rock for People v jejich podání se sešlo mnoho fanoušků, kteří zkrátka ještě pořád neměli dost. A pro ně byla připravená opravdová hostina taneční hudby. S rockem jako takových to pochopitelně mělo pramálo společného, jelikož se jedná o styly electro house, drum’n’bass a dubstepu. Tři zamaskovaní performeři se navzájem střídali u mixážního pultu, bicích a slovo dostala i kytara. Spustili divokou elektronickou show, která roztančila všechny, jimž zbyly poslední zbytky sil. The Bloody Beetroots si svůj set náležitě užili a jelikož je nijak netlačil čas, hráli téměř hodinu a půl. I přesto, že jejich tvorba vůbec nebyla špatná, bylo toho zkrátka už troche moc a po asi dvaceti minutách jsem už měl pocit, že jen opakují určité segmenty a hráli zkrátka stale to samé. Možná bych si to za jiných okolností a na jiném místě užil víc. Nicméně, jak je již na festival zvykem, další divoký koncert uzavřel další divoký ročník. Uvidíme se zase za rok.
Použité fotografie z Facebooku Rock for People, Autor Petr Klapper.
Související obsah:
» Rock for People 2017 - Den první (David Malý, 16. 07. 2017)» Rock for People 2017 - Den Druhý (David Malý, 26. 07. 2017)
» Paramore na festivalu Rock for People (David Malý, 26. 07. 2017)
» Die Antwoord na festivalu Rock for People (David Malý, 16. 07. 2017)
» „Chtěli jsme si udělat srandu z typických šlágrových pořadů," vysvětluje zpěvák rakouských Kontrust (David Malý, 08. 07. 2017)
» Evanescence na Rock for People (David Malý, 25. 10. 2017)
HUDEBNÍ ZPRÁVY
Krásný ztráty Live ohlašují další jména - Kirschner, Lenny, či Königa
Festival Krásný ztráty Live, jehož devátý ročník se uskuteční 8. a 9. srpna již tradičně ve středočeských Všeticích...
Bára Poláková a Štěpán Urban vypouštějí Draka
Na hranici křehkého popu a emotivní filmové atmosféry se pohybuje písnička Drak. Jedná se o vůbec...
Koncert Symphony for Humanity upozorní na rostoucí xenofobii
Praha je místem, kde xenofobie a stereotypní odsuzování druhých není tolerováno. Tak zní hlavní podtitul speciálního...
Po strhujících pražských vystoupeních se We Are Scientists vrací do Café v lese
Indie-rockeři We Are Scientists se vrací do Prahy. Energická dvojice z New Yorku, známá pro svou nakažlivou energii, osobitý...
Koncertem Zbogom Arts se studenti rozloučí s koncem školního roku
Spolek studentů Arts managementu, který nezávisle sdružuje studenty Vysoké školy ekonomické v Praze,...
» zobrazit více...
RECENZE
» Nostalgická duše Joker Beat plachtí za nadějí...
» Arakain 2006: Labyrint, Touža a neúprosný...
» „Achtung, Sultan!“ volá První Hoře...
» Ve svobodném a magickém světě MBT je otevřeným...
» Crazy Story kapely Totální nasazení baví...
» Vánoční poselství Radůzy – láska,...
» zobrazit více...
Dejvická Klubovna první jarní den pořádně rámusila
Pražská skupina Slut vznikla na podzim roku 1991. Začínali jako HC kapela, později...
Koncert Symphony for Humanity upozorní na rostoucí xenofobii
Praha je místem, kde xenofobie a stereotypní odsuzování druhých není tolerováno....
Hraní mezi fanoušky i záplava ohňostrojů: Twenty One Pilots si podmanili O2 Arénu
Americké duo Tyler Joseph a Josh Dun, známí jako Twenty One Pilots, si tuto sobotu...
Krásný ztráty Live ohlašují další jména - Kirschner, Lenny, či Königa
Festival Krásný ztráty Live, jehož devátý ročník se uskuteční 8. a 9. srpna...
Caligula's Horse: Našli jsme specifický hudební styl, který víme jak vytvořit
Po koncertě australské progresivně metalové party Caligula's Horse...
Na Alana Walkera dorazila celá republika, ale nevíme co si myslet o samotné show
Alan Walker, norsko-britský DJ, známý především svým zamaskovaným obličejem,...
Bára Poláková a Štěpán Urban vypouštějí Draka
Na hranici křehkého popu a emotivní filmové atmosféry se pohybuje...
Na Trnkobraní se mohou těšit Dan a Eva
Již zítra se otevřou brány areálu likérky Rudolf Jelínek ve Vizovicích,...
Debutové album Petrofskiho zdobí množství emocí, poloh i žánrů
Nejen plejádou zajímavých hostů, ale i množstvím emocí, poloh i žánrů...
Víme, jak je těžké pro mladé ale zatím neznámé kapely prorazit do médií a tím získat nové fanoušky.
» Podporujeme nadějné kapely
» Zadání profilu interpreta
Chcete dostávat do vaší emailové schránky aktuální informace ze světa hudby? Přihlašte se k odběru newsletteru. Odběr můžete kdykoliv zrušit.