Druhý den Pop Messe přinesl Tommyho Cashe, Zrní či Post-hudbu

Pop Messe - Brno, Stadion Za Lužánkami, 24.7.2021 - Photo @ facebook/popmessefestival

Druhý den festivalu Pop Messe se rozehrál velice rychle. V ještě více rozpálenějším areálu Stadionu Za Lužánkami se na scénu přiřítili Zrní a ihned z ostra na něj spustili pecku Igor Pelech. Skupina slavící dvacet let na scéně dostala konečně příležitost zahrát něco ze svého aktuálního alba Nebeský klid. Dostalo se i na další novinky, které se na zmíněné album nevlezly. Příkladem budiž Milimetr. Jejich hodinka plná radosti a uvolněné atmosféry utekla jako nic. Kromě tradičního loga svítícího na pódiu, jejich stage lemovala také obrazovka, téměř kompletně věnovaná formaci Midi Lidi. Ta se nakonec z festivalu musela omluvit a tak jim kladenští rodáci složili poctu a minutu aplausu.

Na menším pódiu se mezitím nachystala brněnská čtveřice Beps 'n' Johnnies. Formace prožívající úspěch s albem Bare Bones, zůstala v nedělním programu jediným rockovým interpretem. Během jejich setu zalívaly pomalu se zaplňující stadion vlivy blues rocku a psychedelie. Naopak na největším pódiu dostala prostor mladičká písničkářka Amelie Siba. Ačkoliv ji nervozita v mnoha momentech pohltila, dokázala se ze situací dostat se smíchem a její upřímný mix věcí ze skvělého debutu Dye My Hair a novinek z připravovaného podzimního alba rozhodně potěšil. Mohutný potlesk si vysloužili i synthpopoví Wczasy. První zahraniční hosté sobotního programu si svoje vystoupení naprosto užívali a snažili se s publikem spojit mixem češtiny a polštiny. Taktéž oni nechali vzpomenout na Midi Lidi songem Rád vařim.


Následující Post-hudba si pro fanoušky připravila mix nových songů z desky Svět na konci roku nula s předchozí kolekcí Není se na co těšit. Odzbrojující beaty skladby Do práce přes Nuselák, z práce přes Nuselák přítomné v úvodu vystoupení až zaskočili. A pak už to jelo celou hodinu. Písničky o lásce and shit, jak sám Dominik Zezulák v závěru definoval Post-hudbu, si našli doposud největší zástup fanoušků. Křičené pasáže (Slepé mouchy, Synkáč hoří) se střídaly s popovějšími songy (Bezpečí a klid, Hráli jsme v Berlíně). Jedním z vrcholů dne byla závěrečná tečka Smrt Letné. Devítiminutový kousek rozdělený do čtyř částí pohltí svou atmosférou i textem. Jediné, co jej trochu tlumilo, byl zvukař, nechávající vokály topit se v hloubi elektroniky.

I další pokračování patřilo především elektronice a taneční hudbě. Hlavní pódium ovládla pražská kapela Vanessa, následoval Štěpán Hebík alias 7krát3, jenž protentokrát přicestoval pouze s DJ Ramelem, namísto kompletní kapely. Jeho krátký set však rozproudil krev a nažhavil diváky na večerní "rychtu", jak program nazvala Amelie Siba. Trochu rozpačitě dopadl jeden z nejpopulárnějších tuzemských rapperů Ca$hanova Bulhar. Mnoho diváků svými nekompromisními texty odradil, značná část si jej však zamilovala a v kotli pořádně zapařila.



Největší hvězda festivalu se představila v devět hodin. Estonský rapper Tommy Cash pojal své vystoupení velkolepě. Strhující světelná show a nejrůznější vizualizace, promítané v pozadí stage, dotáhly celé představení o úroveň výš. Nicméně nějaká komunikace směrem k šílícímu publiku moc neexistovala. Vrcholným momentem nakonec byla pecka Who. Tu nejprve zahrál sám a poté co se na pódiu objevila německá dvojka Modeselektor, zahráli ji znovu společně. To byl další highlight festivalu, na který se z prvního ročníku bude vzpomínat pravděpodobně ze všeho nejvíce.

První ročník festivalu Pop messe přinesl pozitiva a světlé vyhlídky do budoucna. Přestože podmínky festivalu vůbec nepřály a premiéra se musela o rok posunout, pořadatelé těžkou situaci dokázali zvládnout téměř na jedničku. Ačkoliv to nebylo jednoduché a je to vidět po festivalech v celém světě, podařilo se do Brna přilákat i zahraniční jména a to je v této komplikované době jen dobře. Již teď se těšíme s čím přijde další ročník a přejeme ještě větší úspěch než se podařil letos.

GALERIE



ZADEJTE KOMENTÁŘ



HUDEBNÍ ZPRÁVY
Vianočný song trochu inak. Rómske Vianoce nesú dôležité posolstvo
23.12.

Vianočný song trochu inak. Rómske Vianoce nesú dôležité posolstvo

Hudobníčka a spisovateľka Dorota Nvotová sa vianočné piesne rozhodla poňať trochu inak. Spev novej skladby zverila...


Queenie s filharmoniky vystoupí v O2 areně hned dvakrát
22.12.

Queenie s filharmoniky vystoupí v O2 areně hned dvakrát

Po úspěšné premiéře dokumentu CESTA NA STAGE o zákulisí nejznámější české tribute kapely Queenie přichází...


Plzeňský Parlament Club opět zabodoval, na jeho půdě zahrála trojice kapel v rámci evropské šňůry Cosmic Misanthropy Tour 2024
22.12.

Plzeňský Parlament Club opět zabodoval, na jeho půdě zahrála trojice kapel v rámci evropské šňůry Cosmic Misanthropy Tour 2024

Velkou událostí pro plzeňský metalový Parlament Club a samozřejmě pro jeho hosty preferující tvrdou muziku, se stalo pondělí...


Ne to, v co jsem doufal
21.12.

Ne to, v co jsem doufal

Dnes to bude kratší, jsem nachcípaný, bolí mě hlava a po jednom dalším koncertu a třech zápočetech si sotva pamatuju...


Rockové vánoce na Barče, tradice Aleše Brichty po několik desetiletí
21.12.

Rockové vánoce na Barče, tradice Aleše Brichty po několik desetiletí

Vánoční rockový mejdan Aleše Brichty rozproudil 16. prosince zcela vyprodanou strašnickou Barču, legendární kulturní...


» zobrazit více...


RECENZE
PRÁVĚ VYŠLO
A žili šťastně až do smrti…
18.12.

A žili šťastně až do smrti…

» Radůza

Oblíbená písničkářka Radůza přichází s novým albem, které je plné...

PODPORUJEME NADĚJNÉ KAPELY



Víme, jak je těžké pro mladé ale zatím neznámé kapely prorazit do médií a tím získat nové fanoušky.


» Podporujeme nadějné kapely

» Zadání profilu interpreta

Hudební knihovna - NEWSLETTER

Chcete dostávat do vaší emailové schránky aktuální informace ze světa hudby? Přihlašte se k odběru newsletteru. Odběr můžete kdykoliv zrušit.

Přihlásit k odběru newsletteru