Hidden Orchestra natočili jakýsi nekonečný soundtrack ke hře Creaks

K vytvoření soundtracku k nové puzzle adventuře Creaks angažovalo pražské studio Amanita Design multiinstrumentalistu a skladatele Joe Achesona aka Hidden Orchestra. Ten se vydal po stopách dua DVA a Joeova dlouholetého přítele a spolupracovníka Tomáše Dvořáka (Floex). Cílem bylo vytvořit jakýsi nekonečný soundtrack, kdy hráči mohou jednotlivé úrovně projít několikrát, a tak musely vzniknout i další hudební alternace, opakování struktur motivů a remixy původních verzí jednotlivých skladeb. 

„Každá z postav ve hře je reprezentována jiným nástrojem - například výběrem různých citer pro hlavní postavu. Hudba ve hře odráží postup v čase v krásném ručně kresleném uměleckém díle hry a stává se tím složitější, čím jsou i hádanky komplikovanější," prozrazuje Joe Acheson.  

Hudební mozaika na Creaks je velmi rozmanitá a nabízí tvůrčí rozlet, jež nese rozpoznatelný rukopis Hidden Orchestra. Hudební kaleidoskop od minimalistických jazzových improvizací nejenom pro sólový klavír, přes rozmanitější orchestrace pro dechy a smyčce, až po konceptuální kompozice hnané v elektronickém podkladu. Hudba tak zevrubně kopíruje herní nástrahy a složitost jednotlivých levelů.  



„Začínáme téměř v primitivním světě, kde je hudba většinou tvořena jednoduchými nástroji starého stylu (citery, flétny, bicí nástroje) a některými domácími nástroji (laditelné zvonkohry vyrobené z rozloženého glockenspielu, harfa z kráječe vajec). Pokračujeme do gotického i barokního světa plného zvonů, varhan a sborů. Následuje klasický svět, kterému dominují klavíry a strunné nástroje, máme tu i elektronický vesmír plný textur, rytmů, basových linií a melodií vytvořených na modulárním syntetizátoru, a nakonec skončíme ve futuristicky temném a magickém universu plném basklarinetu," vyjmenovává Joe jednotlivé detaily.  

Pro každou úroveň hry vznikaly nové verze, remixy, reverze, Joe Acheson se sám několikrát přesvědčil, že jej uvažování nad tímto multidimenzionálním mikrosvětem dovedlo k novým formám kompozičních technik. Využil také možnosti softwaru pro vytváření adaptivní hudby na základě vloženého základního algoritmu. Ve finále bylo poskládáno přes šest hodin hudebního materiálu, z kterého posléze určitou rešerší a produkčními úpravami vykrystalizovala ohraničená forma pro vydání jediného alba, v němž ale participuje i logika hry Creaks.  

K natáčení bylo použita celá řada nástrojů. Joe neváhal pozvat nejenom své tradiční spolupracovníky, mezi nimiž nechyběli Poppy Ackroyd a bubenické duo Tim Lane s Jamie Grahamem, ale také zmíněný Tomáš Dvořák (klarinet), Jack McNeill (klarinet, basklarinet), Rebecca Knight (cello), Yvo Ackroyd Acheson (shakers), Ali Tocher (zvonkohra, zither-box perkuse), Su-a Lee (cello) a Phil Cardwell (trubka).  

Soundtrack čítá rovných jednadvacet položek, prvních patnáct se dostalo i na fyzickou podobu Creaks na double LP a CD. Zbývajících šest se objevily coby bonusy ke stažení a jsou součástí celého balíku na všech digitálních platformách. O mastering se postaral osvědčený Matouš Godík, vydání tohoto počinu tradičně zastřešuje vydavatelství Minority Records, které s Amanita Design úzce spolupracuje již několik let.  

Creaks je čtvrté studiové album Hidden Orchestra, které následuje po Night Walks (2010), Archipelago (2012) a Dawn Chorus (2017). Loni pak éru nahrávky Dawn Chorus uzavřelo vydání koncertního záznamu Live at Attenborough Centre for the Creative Arts. Za zmínku stojí i kompilace Reorchestrations (2015), kam Acheson seskupil své remixy pro spřízněné projekty. Efektní živá show Hidden Orchestra za poslední dekádu prošla desítkami zemí, kde odehráli stovky koncertů s proměnlivou sestavou hostujících hráčů za použití poutavých vizuálních efektů.
Foto: Maxim Abrossimow


GALERIE


ZADEJTE KOMENTÁŘ



HUDEBNÍ ZPRÁVY
Kataklysm: Každé další album může být naše poslední
24.11.

Kataklysm: Každé další album může být naše poslední

Před koncertem na festivalu Brutal Assault jsem si v útrobách pevnosti Jaroměř popovídal s jedním ze zakládajících...


Návrat oblíbené kapely Thornhill
22.11.

Návrat oblíbené kapely Thornhill

Thornhill se letos po úspěšné březnové show vrací znovu do Česka s novým singlem Obsession. Kapela spolu...


POST-IT se vracejí k vánočním koncertům, do Rock Café si přizvali Fate Magazine
22.11.

POST-IT se vracejí k vánočním koncertům, do Rock Café si přizvali Fate Magazine

Po dvouleté pauze se POST-IT vracejí k vánočnímu koncertu. Uspořádají ho již v závěru listopadu, konkrétně v...


Nový klip Support Lesbiens představuje komorní melodrama s groteskními prvky
22.11.

Nový klip Support Lesbiens představuje komorní melodrama s groteskními prvky

Letos v říjnu vydala skupina Support Lesbiens nové album Sugarfire. To obsahuje také tři písničky v češtině,...


Z Kultu se stala Církev
22.11.

Z Kultu se stala Církev

Sleep Token je jasně jednou z nejrychleji rostoucí rockovou/metalovou skupinou současnosti, a to díky své hudbě,...


» zobrazit více...


RECENZE
PRÁVĚ VYŠLO
Amaeri
24.10.

Amaeri

» Ševčíková Katarína

Nepočítáme-li výběrové Best Of, znovuvydání vánočního alba a úspěšného...

PODPORUJEME NADĚJNÉ KAPELY



Víme, jak je těžké pro mladé ale zatím neznámé kapely prorazit do médií a tím získat nové fanoušky.


» Podporujeme nadějné kapely

» Zadání profilu interpreta

Hudební knihovna - NEWSLETTER

Chcete dostávat do vaší emailové schránky aktuální informace ze světa hudby? Přihlašte se k odběru newsletteru. Odběr můžete kdykoliv zrušit.

Přihlásit k odběru newsletteru