Editors opět uhranuli Prahu, tentokrát i s bohatým přídavkem

6.4. Praha - MeetFactory / Editors / Dead Sea / Foto: Daniela Vorndran

Editors
se konečně po třech letech vrátili do Prahy. Tentokrát s sebou přivezli i věci z březnové novinky "Violence". Očekávalo se velké vystoupení světových, v Česku stále nedoceněných, hvězd. Show však předčila i ty nejpřísnější měřítka a ve finálním zúčtování letošního roku se rozhodně bude pohybovat mezi vůbec nejlepšími hudebními zážitky.

MeetFactory byla vyprodaná dlouho dopředu, dlouhá fronta před vstupem do haly se tedy dala čekat. Nicméně pořadatelé celou úlohu zvládli slušně a vše rychle odsýpalo tak, že Dead Sea, kteří tvořili hlavním hvězdám při pátečním večeru support, mohli vtrhnout na scénu přesně podle plánu. Jejich hudba postavená na „synťácích", doprovozená jemným projevem zpěvačky xxx návštěvníky příjemně rozpohybovala v bocích. Kolem půlhodinky dlouhý set byl příjemným předkrmem a ještě při sklizení aparatury z pódia si pařižané odnášeli aplaus do šaten.

Editors nastoupili těsně před desátou hodinou. Hned od startu začli ostrými s čerstvým singlem "Hallelujah (So Low)". Rozpačitost mírně utopeného vokálu z úvodu (podobně jako u předkapely) byla rychle zažehnána a párty se mohla naplno rozjet. Britové totiž již dávno nejsou „pouhou" britskou kytarovkou. S posledními alby se přesunuli k tanečněji laděnému zvuku, který mírně upozaďuje kytary a dává přednost synťákům a base. S tím se zvýraznila i hitovost jednotlivých skladeb, které bůhvíproč v tuzemském éteru těžko zaslechneme. Přitom novinky jako Cold, Violence, nebo i starší pecky A Ton Of Love, Formaldehyde či Papillon rozhodně mají co nabídnout i běžným posluchačům.

Kapela opět vsadila především na hudbu. Scéna byla nastavena jednoduše, nešlo o žádnou světelnou show, pouze vkusný doplněk, barevně laděný k obalům desek. Frontman Tom Smith se s publikem pozdravil hned po prvním songu a od té chvíle padalo soustředění na hudbu a vychutnávaní si jednotlivých položek v setlistu. Ten byl složen ze všech doposud vydaných desek velmi rovnoměrně. Největší pozornost nicméně patřila novince "Violence", ze které nezazněla pouze jediná skladba. Krásně se prokázala síla celé desky v živém provedení, které jí sedí daleko lépe. Příkladem budiž skvělá titulní skladba s následným přechodem k atmosférické "No Harm" nebo již přídavková "No Sound But The Wind" hraná akusticky pouze frontmanem.

Za celý večer odehrála partička z Birminghamu 17 skladeb, plus dalších pět během přídavků. Bezchybný výkon kytaristy Justina Lockeyho podtrhlo sólo při skladbě "The Racing Rats". Pozornost však poutal hlavně výkon Toma Smithe u mikrofonu. Jeho nezaměnitelný bariton rezonoval sálem tak silně, že to při hitu "Papillon" nevydržela technika a zavěr skladby, stejně jako část závěrečné "Marching Orders" proběhla vyloženě jako „unplugged".

Editors dokázali, že patří ke hvězdám světového formátu. Je však s podivem, že kapela, dělající všude po Evropě headlinera obřích festivalů, se v naší republice dočká sic perfektních, nicméně podstatně menších prostorů. Jejich pražský koncert v MeetFactory bude jistě ještě dlouho pamatován a věřme, že si k nám brzy najdou opět cestu.


Setlist: Hallelujah (So Low), A Ton of Love, Formaldehyde, Darkness at the Door, Violence, No Harm, Lights, Blood, Munich, An End Has a Start, In This Light and on This Evening, Eat Raw Meat = Blood Drool, Nothingness, Belong, Sugar, The Racing Rats, Ocean of Night. Encore: No Sound But The Wind (Tom solo acoustic), Cold, Magazine, Papillon, Marching Orders

Související obsah:

» Editors v březnu vydají Violence, uvádí ji tanečně laděný singl Magazine   (Ondra Kocáb, 16. 01. 2018)
» Editors přijíždí do Prahy představit své poslední album   (Jan Vavřík, 29. 09. 2013)
» Editors utrápení tíhou lásky   (Ondra Kocáb, 18. 07. 2013)
» Sziget 2016 - den 1. - Zazářili Bastille, John Newman a Editors   (Ondra Kocáb, 13. 08. 2016)


ZADEJTE KOMENTÁŘ



HUDEBNÍ ZPRÁVY
Vianočný song trochu inak. Rómske Vianoce nesú dôležité posolstvo
23.12.

Vianočný song trochu inak. Rómske Vianoce nesú dôležité posolstvo

Hudobníčka a spisovateľka Dorota Nvotová sa vianočné piesne rozhodla poňať trochu inak. Spev novej skladby zverila...


Queenie s filharmoniky vystoupí v O2 areně hned dvakrát
22.12.

Queenie s filharmoniky vystoupí v O2 areně hned dvakrát

Po úspěšné premiéře dokumentu CESTA NA STAGE o zákulisí nejznámější české tribute kapely Queenie přichází...


Plzeňský Parlament Club opět zabodoval, na jeho půdě zahrála trojice kapel v rámci evropské šňůry Cosmic Misanthropy Tour 2024
22.12.

Plzeňský Parlament Club opět zabodoval, na jeho půdě zahrála trojice kapel v rámci evropské šňůry Cosmic Misanthropy Tour 2024

Velkou událostí pro plzeňský metalový Parlament Club a samozřejmě pro jeho hosty preferující tvrdou muziku, se stalo pondělí...


Ne to, v co jsem doufal
21.12.

Ne to, v co jsem doufal

Dnes to bude kratší, jsem nachcípaný, bolí mě hlava a po jednom dalším koncertu a třech zápočetech si sotva pamatuju...


Rockové vánoce na Barče, tradice Aleše Brichty po několik desetiletí
21.12.

Rockové vánoce na Barče, tradice Aleše Brichty po několik desetiletí

Vánoční rockový mejdan Aleše Brichty rozproudil 16. prosince zcela vyprodanou strašnickou Barču, legendární kulturní...


» zobrazit více...


RECENZE
PRÁVĚ VYŠLO
A žili šťastně až do smrti…
18.12.

A žili šťastně až do smrti…

» Radůza

Oblíbená písničkářka Radůza přichází s novým albem, které je plné...

PODPORUJEME NADĚJNÉ KAPELY



Víme, jak je těžké pro mladé ale zatím neznámé kapely prorazit do médií a tím získat nové fanoušky.


» Podporujeme nadějné kapely

» Zadání profilu interpreta

Hudební knihovna - NEWSLETTER

Chcete dostávat do vaší emailové schránky aktuální informace ze světa hudby? Přihlašte se k odběru newsletteru. Odběr můžete kdykoliv zrušit.

Přihlásit k odběru newsletteru