Apocalyptica a Epica zahrála v brněnské tělocvičně

Po mnoha odkladech se fanoušci symfonického metalu konečně dočkali i The Epic Apocalypse Tour v čele s finskou stálicí Apocalyptica a nizozemskou hvězdou Epica. Do brněnské haly Vodová mířily stovky fanoušků tradičních symfonických kapel. Velmi zajímavou, leč žánrově vybočujícím byl support v podobě finských Wheel.

Mladí progresivní Wheel mají budoucnost


Progresivní metalová čtveřice je profesně mladá kapela, ale hned debutové album "Moving Backwards” si získalo velkou popularitu a pozornost. Bohužel, díky přesnému časovému harmonogramu a velkému zájmu strávila spousta lidí koncert Wheel ještě před dveřmi haly Vodová. Do sálu jsem se dostal na posledních několik písní a jsem rád, že jsem stihl ty aktuálně největší hity „Wheel” a „Vultures”. Kapela působila velmi skromně bez velkých efektů. Zvuk byl překvapivě poměrně kvalitní od samého začátku, avšak atmosféra velmi pokulhávala. K tomu se ještě dostanu, ale bylo vidět, že přítomní diváci si Wheel příliš neužívali a čekali na své symfonické oblíbence.


Královna symfonického metalu vládne dál


Tím největším byla holandská Epica. Velké množství diváků hrdě nosilo jejich merch a bylo tedy jasné, kdo je pro brněnské publikum headlinerem. Půvabná Simone Simons neztratila nic ze svého šarmu a představila se opět nejen jako famózní zpěvačka, ale také jako velice okouzlující dáma. Celou show se však snažil ukrást klávesák a pianista Coen Janssen, který během koncertu prováděl všemožné skopičiny a bylo nemožné si ho nevšimnout. Pozornost poutal i mozek kapely, kytarista a zpěvák Mark Jansen, který se opět prezentoval nesmírně profesionálně. Bylo však zřetelné, že si koncert a život na cestách stále užívá celá kapela. Kromě jednotlivých hráčů jsme mohli sledovat i hypnotizující projekce, které dotvářely skvělou pódiovou show hodnou hvězdného statusu kapely Epica. Hrálo se nejvíce z aktuální desky „Omega” z roku 2021, ale připomněli jsme si skladby hned ze sedmi dalších desek. Nechyběly pecky jako „Cry for the Moon”, „Unleashed” nebo „Consign to Oblivion”. Naopak trestuhodně nezazněly hity „Sensorium” a „The Phantom Agony”, které považuji za evergreeny holandské party. Koncert probíhal velmi hladce a profesionálně, při pohledu na pódium opravdu nebylo co vytknout. Problém byl, když se člověk podíval někam jinam. Hala Vodová není pro koncerty příliš lákavá, vzhledem k tomu, jak její útroby vypadají. Epica nabídla symfonickou metalovou pohádku v tělocvičně, což příliš epické opravdu není.


Zájem o Apocalypticu byl diskutabilní


Večer uzavírala finská Apocalyptica. Čtveřice se po jemném intru velmi nenápadně usadila na pódiu a spolu s projekcí odstartovala svůj set instrumentálně. První skladbou byla „Ashes of the Modern World” z desky „Cell-0” a diváci, kteří po koncertě Epica zůstali, jim projevili svůj zájem. Začátek však byl trochu uondaný a větší vzrušení nastalo až s příchodem zpěváka Frankyho Pereze. Americký muzikant, který s kapelou cestuje, odzpíval většinu dalších skladeb včetně hitů „I'm Not Jesus” (původně ft. Corey Taylor), „I Don't Care” (původně ft. Adam Gontier) nebo „Not Strong Enough” (původně ft. Brent Smith). Zazněl i song „Shadowmaker”, který s Apocalypticou Franky Perez originálně nazpíval. Největší vzrušení ale obstarala opět Simone Simons, která finskou čtveřici doplnila pro skladbu „Rise Again”, na které pracovaly obě kapely. Apocalyptica poté začala hrát covery, mimo jiné „Killing In The Name Of” od Rage Against The Machine nebo „Nothing Else Matters” od Metallicy a to už pro mě zajímavé nebylo.

Symfonický večer v Brně patřil kapele Epica. To je absolutně bez debat. Jejich koncert byl živý, zábavný a úžasně odehraný. Apocalyptica už tolik emocí nevyvolala a jako de facto hlavní hvězda večera nedosáhla na laťku, kterou Simone Simons a její kolegové posadili příliš vysoko. Mrzí mě, že jsem nestihl celý koncert Wheel, kterým předpoklávám velkou budoucnost jako "evropské verzi kapely Tool”. Koncert byl v mnoha ohledech návratem do mladších let, kdy byly obě hlavní kapely více prominentní. Bohužel, atmosféra v hale Vodová byla velmi chladná a nevyhovující. Tyto prostory (přinejmenším) pro tento koncert byly velmi nevhodné a nedůstojné.


ZADEJTE KOMENTÁŘ



HUDEBNÍ ZPRÁVY
Návrat oblíbené kapely Thornhill
22.11.

Návrat oblíbené kapely Thornhill

Thornhill se letos po úspěšné březnové show vrací znovu do Česka s novým singlem Obsession. Kapela spolu...


POST-IT se vracejí k vánočním koncertům, do Rock Café si přizvali Fate Magazine
22.11.

POST-IT se vracejí k vánočním koncertům, do Rock Café si přizvali Fate Magazine

Po dvouleté pauze se POST-IT vracejí k vánočnímu koncertu. Uspořádají ho již v závěru listopadu, konkrétně v...


Nový klip Support Lesbiens představuje komorní melodrama s groteskními prvky
22.11.

Nový klip Support Lesbiens představuje komorní melodrama s groteskními prvky

Letos v říjnu vydala skupina Support Lesbiens nové album Sugarfire. To obsahuje také tři písničky v češtině,...


Z Kultu se stala Církev
22.11.

Z Kultu se stala Církev

Sleep Token je jasně jednou z nejrychleji rostoucí rockovou/metalovou skupinou současnosti, a to díky své hudbě,...


Skupina Květy vydává desátou řadovku a byla by ráda, kdyby jí fanoušci věnovali 41 minut
21.11.

Skupina Květy vydává desátou řadovku a byla by ráda, kdyby jí fanoušci věnovali 41 minut

Pod názvem 41 minut vydává skupina Květy nové, v pořadí desáté řadové album. Obsahuje deset...


» zobrazit více...


RECENZE
PRÁVĚ VYŠLO
Amaeri
24.10.

Amaeri

» Ševčíková Katarína

Nepočítáme-li výběrové Best Of, znovuvydání vánočního alba a úspěšného...

PODPORUJEME NADĚJNÉ KAPELY



Víme, jak je těžké pro mladé ale zatím neznámé kapely prorazit do médií a tím získat nové fanoušky.


» Podporujeme nadějné kapely

» Zadání profilu interpreta

Hudební knihovna - NEWSLETTER

Chcete dostávat do vaší emailové schránky aktuální informace ze světa hudby? Přihlašte se k odběru newsletteru. Odběr můžete kdykoliv zrušit.

Přihlásit k odběru newsletteru